Language Mistakes in The Use of Public Space Media Advertisements in Ngunut Village Tulungagung Regency
DOI:
https://doi.org/10.46961/mediasi.v2i3.409Keywords:
Public space media, Spelling, Language use, Phrase Structure,Abstract
References
Akmalia, Nurul & Ardiani, Septia. (2021). Komodifikasi Anak dalam Endorsement di
Media Sosial: Studi Kasus pada Akun Instagram @zaskiaadyamecca, MEDIASI -
Jurnal Kajian dan Terapan Media, Bahasa, Komunikasi, 2 (2), 108—123.
Anriani, dkk. (2019). Penggunaan Bahasa pada Iklan Luar Ruang di Kota Pontianak.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa, 8 (9), 1—10.
Arikunto, Suharsimi. (2013). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta:
Rineka Cipta.
Asrori, Imam. (2004). Sintaksis Bahasa Arab. Malang: Misykat.
Damayanti, Ervina. (2019). Kesalahan Penggunaan Bahasa pada Iklan Komersial Media
Luar Ruang di Kabupaten Kediri. Jurnal Ilmu Pendidikan Bahasa dan Sastra
Indonesia, 4 (2), 85—102.
Darma Yoga Pratama, Agus. (2021). Analisis Struktur Iklan Warung Bu Kris. Jurnal
Bahasa dan Budaya. 5 (1), 51—59.
Hasanudin, Cahyo. (2017). Analisis Kesalahan Berbahasa pada Penulisan Media Luar
Ruang di Kabupaten Bojonegoro, Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, 17 (1),
—126.
Lani Anggapuspa, Meirina. (2014). Simbolisasi Punokawan dalam Iklan, Jurnal Fakultas Desain, 1 (1), 38—48.
Moleong. (2011). Metodologi Penelitian Kualitatif (Edisi Revisi). Bandung: PT Remaja
Rosdakarya.
Niaga, Ipong. (2014). Membentuk Kemampuan Psikologikal Dasar Calon Aktor
dengan Metode Latihan Bertutur. Jurnal Ekspresi Seni, 16 (1), 49—64.
Rosliana, Lina. (2015). Frasa Endosentris pada Bahasa Jepang. Jurnal Izumi, 4 (1), 51—
Wahyu Setyawan, Bagus. (2018). Fenomena Penggunaan Unggah-Ungguh Basa Jawa
Kalangan Siswa SMK di Surakarta. Jurnal Widyaparwa, 46 (2), 145—156.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms: Attribution; NonCommercial; and no additional restrictions.